چهارشنبه ۵ دی ۱۴۰۳ , 25 Dec 2024
پروژه ایرانی : باید این روزها وعده‌های برقی شهرداری خودش را در شهر نشان می‌داد؛ اتوبوس‌های برقی مسافران را جابه‌جا می‌کردند، تاکسی‌های برقی جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شدند و موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای برقی هم به چشم عابران هر روزه شهر می‌آمد. وعده رسیدن تراموای لاستیکی به تهران هم اواخر شهریورماه داده شده بود اما همچنان خبری از اتوبوس‌های برقی و تراموا نیست و مدیران شهری هم وعده آبان‌ماه می‌دهند.
تاکسی برقی
تاکسی برقی
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، اما همان تاکسی‌های برقی هم که در روزهای نزدیک به انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری از آنها رونمایی شد و حدود 175 راننده تاکسی آنها را خریداری کرده بودند نیز معترض نرسیدن حمایت‌های دولتی و ناتوانی شهرداری در برطرف‌کردن مشکلات هستند.

روزنامه شرق نوشت: این درحالی است که مدیرعامل این سازمان فروردین‌ماه اعلام کرده بود بیش از 50 هزار تاکسی برقی امسال از محل توافق شهرداری با وزارت صمت و قرارداد با چین وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران می‌شود. شتاب برای انقلاب برقی در پایتخت موضوع اعتراض برخی از اعضای شورای شهر بود. به گفته آنها باید به تدریج روند برقی‌شدن رخ دهد تا مشکلات شناسایی و برطرف شود.

این روزها رانندگان تاکسی برقی نسبت به وعده‌های محقق‌نشده‌ مدیران دولتی و شهری معترض هستند و سه بار دست به تجمع زده‌اند. به گفته رانندگان معترض، زمانی‌ که این تاکسی‌ها را تحویل گرفته‌اند، قرار بود 200 میلیون وام بلاعوض به آنها داده شود. همچنین قرار بوده برای اسقاط‌کردن تاکسی‌ های قبلی مبلغی در حدود 210 میلیون تومان به هر راننده تاکسی بدهند که بعد از مدتی گفتند بیشتر از 130 میلیون نمی‌دهند؛ اما همین 130 میلیون هم هنوز پرداخت نشده است.
یک راننده معترض هم به کمبود جایگاه برق اشاره می‌کند و می‌گوید:‌ در تهران 15 جایگاه برای شارژ مجدد خودرو وجود دارد که فقط چهار جایگاه آن خدمات‌رسانی دارد.

تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران می گوید: استاندارد خودروهای خریداری‌شده از چین متناسب با همان کشور است و در هوای گرم تهران راندمان خودروها به‌شدت پایین می‌آید. تقاضای من از شهرداری تهران این است که برای واگذاری خودروهای جدید کمی تأمل کند و پس از حل چالش‌ها و مشکلات فنی اقدام به واگذاری تاکسی‌های برقی کند.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، درباره اعتراض رانندگان تاکسی گفته است: رقم این تاکسی‌های برقی آن‌قدر بالاست که ما هم نمی‌توانیم با قرض‌گرفتن، یک‌میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان بپردازیم، چه برسد به تاکسیران. او با اعلام این خبر که قرار بود شهردار با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای داشته باشد تا مشکل را حل کند، تأکید می‌کند: تاکسیرانی و شهرداری دراین‌باره تسهیلاتی را پیش‌بینی کرده و اتومبیل آنها را هم خریداری می‌کند. اما مهم‌ترین بخش این تسهیلاتی که باید به تاکسیرانان تعلق می‌گرفت، همان 450 میلیونی است که طبق قانون از محل ماده ۱۲ باید تأمین می‌شد که این موضوع برعهده وزارت نفت است و باید بپردازد. او با بیان اینکه وزارت نفت درباره ارائه تسهیلات دلایلی مطرح کرده که باید بررسی شود، خطاب به دولت می‌گوید: باید دوستان دولت و وزارت نفت در این زمینه چاره‌اندیشی کرده و به وعده‌های خود عمل کنند. شهرداری هم قول داده مسئله را حل کند. ازاین‌رو باید تحرک بیشتری داشته باشد. اگر به تاکسیرانان کمک نشود نمی‌توانند خرید کنند و این صریح و روشن است.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdciyva5rt1arv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما