پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ , 26 Dec 2024
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب : 432172
منبع : ایلنا

تک و تنها به اتوبان همت نروید

پروژه ایرانی : خطوط پرسرعت در بزرگراه همت از بهمن راه‌اندازی می‌شود، معاون شهردار تهران می‌گوید که در هر ۲۵۰ متر این خط یک دوربین پلاک‌خوان نصب کرده‌ایم و جریمه متخلفان هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.
تک و تنها به اتوبان همت نروید
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی، بر اساس آمار شهرداری تهران، ۸۳ درصد ترددها در تهران توسط خودروهای تک‌سرنشین انجام می‌شود، رئیس شورای شهر تهران‌ می‌گوید که با این دست فرمان امیدی به رفع مشکل ترافیک ندارم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهر تهران محسن هرمزی می‌گوید که از بهمن خطوط پرسرعت همت راه‌اندازی و خودروهای شخصی بالای ۲ سرنشین، ون و تاکسی و ... می‌توانند از این خط عبور کرده و خودروهای تک سرنشین جریمه می‌شوند.

شهرداری تهران از سال گذشته تصمیم گرفت خط ویژه‌ای مشابه خطوط BRT در برخی از بزرگراه‌ها از جمله همت ایجاد کند، مشابه این طرح در دوران شهرداری قالیباف هم در بزرگراه بسیج اجرایی شد، اما به گفته عضو شورای شهر تهران ناصر امانی موفق نبود.

خطوط پرسرعت همت به طول ۱۸ کیلومتر از غرب تهران از منطقه ۲۲ آغاز و تا شرق ادامه دارد. فاز اول پروژه از میدان صنعت تا شرق تهران به طول ۱۲ کیلومتر، ۲ ماه دیگر راه اندازی می‌شود. به گفته معاون شهردار تهران در حال نصب دوربین‌های پلاک‌خوان (در هر ۲۵۰ متر) هستیم و جریمه متخلفان هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

بر اساس آمار پلیس حجم خودروهای ترددکننده در سه ساعت اوج ترافیک صبح و عصر در بزرگراه همت؛ نشان می‌دهد که ۵۹ درصد خودروهای این بزرگراه تک‌سرنشین هستند و همین امر ترافیک کیلومتری ایجاد می‌کند.

تنها به اتوبان همت نروید
کارشناس مسایل شهری خلیل فراهانی پور با بیان اینکه خطوط پرسرعت در همت به دلیل شریان اصلی جوابگو نیست، می‌گوید که شهرداری به جای توسعه حمل ونقل عمومی باز هم می‌خواهد از مردم پول بگیرد و این بار خودروهای تک سرنشین را بهانه کرده است.

کارشناس ترافیک غلامعلی صائبیان با بیان اینکه خطوط پرسرعت در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و فرانسه اجرایی شده است، می‌گوید که با اجرای این طرح در ساعات پیک امکان تردد خودروهای پرسرنشین تسهیل می‌شود و مردم دیگر در جهنم ترافیکی گرفتار نمی‌شوند.

کارشناسان می‌گویند که بر اساس طرح جامع ترافیک باید مسیرهای ویژه‌ای برای تردد خودروهای پرسرنشین ایجاد شود تا یک اتوبوس با ۵۰ سرنشین در ترافیک نماند. همچنین باید خودروهای همگانی و پرسرنشین افزایش یابد تا از حجم ترافیک بزرگراه‌های اصلی کاسته شود.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcgux9txak9wq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما