شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ , 19 Oct 2024
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 429964

جدال لفظی هریس و ترامپ درباره سن و شرایط جسمانی

پروژه ایرانی : «کامالا هریس» با اشاره به گزارش اخیر رسانه آمریکایی در رابطه با «خستگی» رقیبش «دونالد ترامپ» برای عدم حضور در برنامه‌ها و مصاحبه‌ها، این رئیس‌جمهور سابق را مجددا بر سر سن و شرایط جسمانی‌اش به چالش کشید.
ترامپ و هریس
ترامپ و هریس
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی،نشریه «پالتیکو» اخیرا در گزارشی نوشت که یکی از دستیاران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به تولیدکنندگان یک مصاحبه گفته که ترامپ «خسته» است و به همین دلیل از حضور در برنامه‌های تلویزیونی و مصاحبه‌ها خودداری می‌کند؛ گزارشی که توسط ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رد شد و آن را «دور از واقعیت» توصیف کردند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر پس از انتشار این گزارش، «آمادگی و شرایط جسمانی» دونالد ترامپ را برای ریاست احتمالی در کاخ سفید زیر سوال برد.

هریس که خود این هفته ۶۰ ساله می‌شود، درخصوص سن و شرایط جسمانی رقیبش که ۷۸ ساله است، گفت: «اگر از رقابت‌های انتخاباتی خسته شده‌اید، آن وقت سوالی جدی در این خصوص مطرح می‌شود که آیا برای سخت‌ترین شغل دنیا آماده و مناسب هستید یا خیر.»

در کارزار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مسئله سن، سلامت جسمانی و روانی نقش مهمی را ایفا کرده است؛ نگرانی‌ها درباره سلامت جسمی و شناختی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا زمانی که او تصمیم به انصراف از نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۴ گرفت به اوج خود رسیده بود. او با این انصراف راه را برای جانشین شدن «کامالا هریس» معاونش، به عنوان نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها هموار ساخت.

هفته گذشته پس از انتشار گزارش کاخ سفید از سوی پزشک «کامالا هریس» که وضعیت جسمانی و روانی این نامزد حزب دموکرات را «عالی» توصیف کرده، ستاد انتخاباتی او فورا از این مسئله به نفع خود استفاده و از رقیبش «دونالد ترامپ» پرسیده که «آیا چیزی را درباره سلامتی‌اش پنهان می‌کند؟»

ستاد انتخاباتی ترامپ هم با اشاره به مشغله و برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور سابق، ادعای هریس را رد کرد.

ترامپ همچنین با عصبانیت به اظهارات تازه هریس واکنش نشان داد و علاوه بر اینکه تاکید کرد هیچ برنامه‌ای را لغو نکرده، رقیب دموکرات خود را «بازنده‌ای» توصیف کرد که «انرژی یک خرگوش را هم ندارد»!

وی خطاب به هریس افزود: «به من بگو که چه زمانی من را در حال حتی اندکی استراحت دیده‌ای؟ من نه تنها استراحت نمی‌کنم، بلکه خسته هم نیستم. من واقعا سرحالم.»
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcb09baarhb59p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما