جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : 429805
منبع : ايسنا

پالایشگاه پتروشیمی شوشتر دچار آتش‌سوزی شد

پروژه ایرانی : رئیس سازمان آتش نشانی اهواز از اعزام ۱۵ آتش‌نشان از اهواز به شوشتر به منظور همکاری برای مهار آتش‌سوزی پترو پالایشگاه شوشتر خبر داد.
پالایشگاه پتروشیمی شوشتر
پالایشگاه پتروشیمی شوشتر
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایرانی،سید محسن سید موسوی سه‌شنبه شب در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: این حادثه ساعتی پیش در پالایشگاه پترو این شهرستان واقع در شهرک صنعتی شماره یک به وقوع پیوست.

موسوی با اشاره به اینکه با وقوع این حادثه امدادگران و آتش نشانان در محل حاضر شده اند، افزود: برای کمک به اطفای حریق آتش نشانان از دو شهر اطراف شهرستان شوشتر در محل حضور دارند.

در حادثه آتش سوزی پالایشگاه پترو شوشتر، ۹ مخزن دچار حریق شدند که با تلاش نیروهای حاضر در محل آتش در پنج مخزن خاموش شده اند.

به گزارش ایسنا، او بیان کرد: برای مهار آتش در پالایشگاه پترو علاوه بر گروه‌های آتش نشانی شوشتر، تیم‌های آتش نشانی از سایر شهرهای استان در محل حادثه حضور دارند و تلاش برای خاموش کردن چهار مخزن دیگر ادامه دارد.

همچنین علی عبداللهی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: علت بروز سانحه آتش‌سوزی، رعایت نکردن نکات ایمنی در سوختگیری است.
 

حریق در پالایشگاه پترو شوشتر مهار شد


فرماندار شوشتر اظهارکرد: خوشبختانه حدود ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد آتش سوزی در پالایشگاه پترو شوشتر کاملا مهار و مراحل ایمن سازی و پاکسازی هم انجام شد.

وی ادامه داد: البته ما همچنان در محل حاضر هستیم تا از نبود هیچ گونه مشکل خیال مان راحت شود.

فرماندار شوشتر بیان کرد: دوستان در آتشنشانی نیز به صورت ذخیره در محل حادثه هستند اما خوشبختانه آتش به صورت کامل مهار شده است.

او با بیان این که در این حادثه شش مصدوم به ما گزارش شد، گفت: دو تا سه نفر از این مصدومان در بیمارستان تحت مراقبت هستند و سایر مصدومان هم به صورت سرپایی درمان شدند.

موسوی عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در پالایشگاه و محل حادثه وجود ندارد.

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: ساعت ۲۲:۰۶ شب گذشته (۲۴ مهرماه) خبر انفجار و حریق در پالایشگاه پارس پترو در شهرک صنعتی شماره یک شوشتر اطلاع‌رسانی شد. علت این حادثه به گفته شاهدان برخورد تانکر به مخزن سوخت بوده است.

وی با بیان اینکه این حادثه هفت مصدوم بر جای گذاشت و کشته‌ای نداشت، افزود: سه مصدوم با ۹۰ درصد، ۸۰ درصد و ۳۰ درصد سوختگی توسط آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی اهواز به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز انتقال داده شدند. چهار مصدوم دیگر در بیمارستان شوشتر بستری هستند که حال عمومی آن‌ها خوب است.

شرهانی با بیان اینکه مصدومان این حادثه پرسنل شرکت بوده‌اند، گفت: در جریان این حادثه همچنین دو دستگاه آمبولانس از اهواز و دو آمبولانس از گتوند به شوشتر اعزام شدند. در حال حاضر عملیات امدادرسانی پایان یافته است اما اتوبوس آمبولانس اورژانس اهواز در حالت آماده‌باش در شوشتر مستقر است.

وی بیان کرد: دقیق‌ترین آمار را ما ارائه می‌دهیم و اسامی و حتی تصاویر مصدومان سوختگی را نیز در اختیار داریم.

وزیر نفت: حادثه پالایشگاه شوشتر احتمالا ناشی از قصور عامل انسانی است
محسن پاک‌نژاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز هیئت وزیران مباحث عمومی مربوط به بودجه و روابط مالی شرکت ملی نفت با دولت مطرح شد. نقش حمایتی رئیس‌جمهور و سایر اعضا در ارتباط با موضوع نفت همچنان باقی ماند.

وی با اشاره به حادثه شوشتر، گفت: پالایشگاهی غیردولتی در شهرک صنعتی شوشتر با مجوز بهره‌برداری از وزارت صمت، دچار حادثه شد. اتفاق افتاده در این پالایشگاه شاید ناشی از قصور راننده تانکر بود. راننده هنگام بارگیری باید اصولی را رعایت می‌کرد که نکرد، البته حادثه به سرعت مهار شد. آخرین آمار تعداد تلفات و خسارت را ندارم.

وزیر نفت گفت: متاسفانه در حوادث این چنینی معمولا نیروی انسانی نقش دارد.

پاک‌نژاد با اشاره به تمهیدات وزارت نفت برای گازرسانی به مناطق شمال شرق کشور، گفت: با راهکارهایی شامل افزایش تولید در مناطق مستعد و تسهیل فرآیند انتقال گاز از مناطق تولید کننده به مناطقی مثل شمال شرق کشور تلاش داریم زمستان را با کمترین چالش پشت سر بذاریم.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdcfx1djtw6d0ca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما