پنجشنبه ۶ دی ۱۴۰۳ , 26 Dec 2024
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب : 415974
منبع : ايسنا

اعتراض ۸ درصد یارانه‌بگیران به تغییرات«دهک» خود

پروژه ایران : در حالی که طی چند روز گذشته سامانه حمایت با اختلال مواجه شده بود، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد این سامانه در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعات‌شان را ثبت کنند.
تغییر دهک یارانه‌ها
تغییر دهک یارانه‌ها
به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ۵ ساله ششم، برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال(هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.
 
وی ادامه داد: باتوجه به آخرین «دهک‌بندی»، خانوارها می‌توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. البته سامانه حمایت طی چند روز گذشته با اختلال مواجه بود، اما هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.
 
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهک‌بندی خود معترض هستند، افزود: بررسی‌ها به مرور صورت می‌گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده‌ها ثبتی است و به‌روزرسانی‌ها هر ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، تا زمان اعمال و به‌روز رسانی، تغییری در روند یارانه‌بگیری فرد ایجاد نمی‌شود.
 
محمدی تصریح کرد: البته در برخی مواقع ممکن است دستگاه‌های حمایتی برای اولویت قرار دادن افرادی با شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز براساس ویژه بودن شرایط، بررسی آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.
 
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می‌توانند با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.
 
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند.
 
وی در پایان گفت: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخ گویی در روزهای گذشته با ترافیک روبرو بودیم و سعی براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تقویت شود.
گزارشگر : تحریریه پروژه ایران
https://theiranproject.com/vdchqmnkk23nzwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما