کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا مهدی تاج جرات عذرخواهی دارد؟

روزنامه اعتماد , 28 مهر 1403 ساعت 11:37

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

در یکی از بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر تیم خیبر خرم‌آباد در دیدار مقابل چادرملو یزد با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران،روزنامه اعتماد نوشت: در این رقابت تصمیمات داوری تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه بازی گذاشت. کیوان علی‌محمدی داور بازی در غیاب بحث برانگیز VAR‌ دو پنالتی بسیار مشکوک برای چادرملو اعلام کرد که پنالتی نخست تبدیل به گل نشد و پنالتی دوم وارد دروازه خیبر شد تا با این نتیجه چادرملو برنده تقابل تازه‌واردهای لیگ شود. 

بعد از بازی مارکو الیویر، سرمربی خیبر با انتقاد از داور بازی گفت: «داور مسابقه ۲ صحنه را پنالتی به نفع چادرملو اردکان اعلام کرد که به هیچ‌وجه پنالتی نبود.» وی ادامه داد: «داور حتی یکی، دو پنالتی ما را نیز در این بازی مهم نگرفت و قطعا این عامل اصلی شکست ما بود و این اشتباهات همه‌ چیز را به نفع تیم چادرملو کرد و مسیر تیم ما  عوض شد.»

ساعاتی بعد مدیران تیم خیبر به صورت رسمی از علی‌محمدی داور بازی شکایت کردند.باشگاه خیبر خرم‌آباد در پایان این دیدار بااعلام اینکه صبح فردا شکایت خود را از علی‌محمدی داور بازی با چادرملو به فدراسیون ارائه خواهد کرد، از کمیته داوران خواست، ‌صحنه اعلام پنالتی‌ها به سود چادرملو را مورد ارزیابی قرار بدهد و نتیجه آن را به اطلاع عموم  برساند.
این چندمین بار در فصل جدید است که سوت‌های سوال‌برانگیز در دیدارهای تیم خیبر حاشیه‌ساز شده است. در دیدار این تیم مقابل سپاهان به تایید کارشناسان داوری هر دو گل سپاهان مردود بود! در آن بازی خیبری‌ها با نتیجه دو بر یک مغلوب حریف متمول خود شدند. 
نکته بسیار عجیب و تامل‌برانگیز در مورد این اشتباهات داوری برمی‌گردد به نبود VAR در بازی‌های تیم خیبر خرم‌آباد. در شرایطی که از ابتدای فصل وعده داده شده بود بازی‌ها با کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود، اما گویا فدراسیون از این تکنولوژی که خودش بسیار مساله‌دار است در بازی‌های گزینشی استفاده می‌کند. به این معنا که در هفته‌های گذشته در برخی بازی‌ها کمک داور ویدیویی وجود داشته و در برخی بازی‌ها  نه! 
این ظلم و بی‌عدالتی آشکار که با مقررات فیفا و بحث یکپارچگی مسابقات هم در تناقض است باعث ضرر برخی تیم‌ها، مخصوصا تیم‌های خصوصی و تازه راه یافته به لیگ برتر نظیر خیبر شده است. 
اتفاقا همین رویکرد تبعیض‌آمیز و غیرقانونی فدراسیون است که باعث شده هواداران خیبر در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر بازی تیم محبوب‌شان مقابل سپاهان و چادرملو بنویسند: «فقط سوگلی‌های فدراسیون از VAR بهره‌مند می‌شوند.»
این هفته‌ها که بحث فساد در فوتبال بسیار داغ بوده و حتی رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین متهمان این پرونده شناسایی شده این اتفاقات بیش از گذشته ذهن‌ها را مشغول می‌کند و سوال‌های بسیاری را به وجود می‌آورد. اولین سوال که اتفاقا سوال مدیران و هوادران خیبر هم هست به یک نکته واضح اشاره دارد: چرا برخی بازی‌ها VAR دارد و ما نداریم؟ این سوالی است که اوایل شهریور رضا مهاجری، سرمربی سابق خیبر که حالا جای خودش را به مربی برزیلی داده، مطرح کرد. رضا مهاجری گفت: «ما نمی‌دانیم که چرا از وی‌ای‌آر در لیگ برتر به ‌دشواری استفاده می‌شود. انتظار داریم که فدراسیون فوتبال در این زمینه درست عمل کند. روش خوبی در لیگ برتر نیست که عده‌ای از تیم‌ها از وی‌ای‌آر استفاده کنند و عده‌ای دیگر از تیم‌ها از این تکنولوژی محروم شوند و مسوولان فدراسیون باید هر چه سریع‌تر این موضوع را  آسیب‌شناسی کنند.»
با این حال فدراسیون فوتبال که گویا این روزها مشکلات بزرگ‌تری مثل پاسخگویی به نهادهای نظارتی و امنیتی بابت پرونده‌های متعدد دارد، فرصت نکرد موضوع را آسیب‌شناسی کند تا باز هم تیم خیبر و تیم‌های دیگری نظیر این تیم در کشاکش تصمیمات بحث‌برانگیز داوری امتیاز از دست بدهند. تیم‌هایی که با هواداران دوست‌داشتنی و خونگرم و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هزار امید خودشان را به لیگ برتر می‌رسانند، اما به همین راحتی درگیر حواشی و چالش می‌شوند. 
مدتی پیش مهدی تاج در یک مراسم که از رسانه ملی پخش می‌شد از استقلال بابت گل آفساید پرسپولیس در بازی هفته پایانی لیگ برتر فصل گذشته عذرخواهی کرد. حال باید پرسید تاج جرات دارد مقابل هواداران خیبر و تیم‌های دیگری که مدام بابت داوری‌های پر مساله متضرر می‌شوند، قرار بگیرد و از آنها عذرخواهی کند؟


کد مطلب: 429965

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/429965/آیا-مهدی-تاج-جرات-عذرخواهی

پروژه ایرانی
  https://www.theiranproject.com