کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ادعای زاکانی درباره وزیر اطلاعات دولت خاتمی روی آنتن تلویزیون /فساد نه اصولگرا می شناسد نه اصلاح طلب

خبرآنلاین , 23 خرداد 1403 ساعت 18:22

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

کاندیدای ریاست جمهوری چهاردهم گفت: فساد نه اصولگرا و نه اصلاح طلب می شناسد و همه جا است. برخی جاها کم و برخی جاها زیاد است.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، علیرضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهمان برنامه امروز «صف اول» بود.

او در این برنامه گفت: متولد ۱۲ / ۱۲ / ۴۴ تهران هستم،عدد رندی هم هست، بین میدان شوش و میدان خراسان، اتابک و لرزاده. ۱۱ ساله بودم که انقلاب شد. حیات سیاسی بنده در بستر کارکردهای انقلاب اسلامی شکل گرفت.بعد از انقلاب توجه به حفظ این موجودیت اولویت داشت.

زاکانی گفت: در ماههای اول جنگ توفیق رفتن به جبهه را داشتم و شهید چمران برایم اسطوره بود و هست. در دوران دفاع مقدس در واحد تخریب و اطلاعات و عملیات جنگ مسئولیت‌های مختلف داشتم. از مسئول واحد اطلاعات و عملیات محور نجف ۳ گرفته تا مسئول گردان و قائم مقام لشکر ۲۷ بودم. در بهترین دوره زندگی ام در بهترین نقطه در خدمت میهن بودم.

وی گریزی نیز به دوران حضورش در دانشگاه نیز زد و گفت: بعد از آن ۶ ماه درس خواندم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از ۸ سال ترک تحصیلی قبول شدم. یک ماه بعد از ورود به دانشگاه توجه دیگران را به خود جلب نکردم، اما دوستانم در دانشگاه هویت ما را گفتند و مسئول گروه ۲۲۰ نفره‌ای شدم و بعد بسیج دانشگاه را راه‌اندازی کردم و تقریبا ۱۴ سال در جریان جنبش دانشجویی خدمت‌گزاری کردم و تشکل کشوری جنبش دانشجویی را با بیش از ۲۰۰۰ واحد فعال کردیم.

اهم اظهارات زاکانی را بخوانید؛

*از سال ۸۲ در انتخابات مجلس شرکت کردم. به توصیه دوستان آمدم و سه دوره نماینده مجلس بودم. هفتم، هشتم و نهم و مناصب مختلفی داشتم.

*رئیس کمیسیون برجام در مجلس هم بودم.

* در مجلس یازدهم به عنوان نماینده قم شرکت کردم و متولی مرکز پژوهش ها شدم.

*در انتخابات دوره سیزدهم شرکت کردم و در آخر ۳۳ ماه است که شهردار تهران هستم و افتخار نوکری مردم را دارم.

*پاسخگوی هر مسئولیتی که در چهل و پنج سال گذشته داشتم، هستم.

*از دهه ۸۰ کار مبارزه با فساد را شروع کردم و با مسئولان محتلف کار کردم. برای برخورد با فساد معتقدم باید با افراد قوی کار را آغاز کنیم آن‌های که برای خودشان یک حریم ایجاد کرده بودند. من ۷ الی۸ بار برای مردم دادگاه رفتم، من تنها رفتم و مسئولین با ۸ وکیل در دادگاه حاضر شدند اما رأی به زاکانی دادند.

*بعضا دیده می‌شود کسانی در مختصات خودشان رعایت قانون نمی‌کنند. فساد نه اصلاح طلب می‌شناسد نه اصولگرا .و همه جا است. برخی جاها کم و برخی جاها زیاد است.

*یادم هست وزیر اطلاعات وقت آقای خاتمی مطلبی را گفت، مسئول وقت گفت میدانی کیست؟ از جناح خودتان است گفتم برای من فرقی ندارد. 

*{ با توجه به سوابقتان شعار محوری شما چیست؟ و این شعار چه نسبتی با سوابق دارد}: پاک باش و خدمتگزار شعار دولت من است.

*خدا رحمت کند مرحوم سید علی اکبر ابوترابی را که این شعار او بود که نور چشم ما و همه ملت ایران بود، بی تعارف خدمتگزاری بدون پاکی نمی شود و هر کسی می خواهد در موضع خدمتگزاری قرار بگیرد باید اول روی صندلی داغ بنشیند و به او بگویند کجا بودی، چه کردی و حاصل کار شما چه بود و امروز چه شعاری می دهید که با گذشته تو منطبق هست یا نیست و بنده سعی کرده ام همین مسیر را ادامه دهم و اسم دولت من هم "دولت خدمت" است.

* اسم دولت من هم دولت خدمت است و اساس اساس این دولت بر مشارکت با مردم است

*{درباره روابط قوای سه‌گانه با یکدیگر}: قوای سه گانه سرجای خود نیستند، چون قانون اساسی تاکید دارد دولت ملی و دولت‌های محلی داریم و برای آن ستونی از خدمت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت و رفاهی تعیین کرده است. اساس کار دولت ملی هم سیاست‌گذاری، حامی، تسهیل‌گر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است هر چند که در حوزه امنیت کار را خودش بر عهده می‌گیرد. دولت‌های محلی شکل نگرفته و دولت ملی، فربه شده است. در چارچوب قانون اساسی نیازمند اثرگذاری و بالا بردن ویژگی‌های نخبگی و اشراف بر امور کشور هستیم.

* در مدیریت شهر تهران سعی کردیم این روابط را طوری تنظیم کنیم که بیشترین خیر و برکت به مردم برسد.

*در حوزه مسکن، معیشت و .. کارهای دولت را بر عهده گرفتیم تا با پشتیبانی دولت به بهترین نحو انجام دهیم.

* دولت مشوق و حامی ما بود و به ما کمک می کرد.

* مسئول همه چیز در شهر تهران هستیم.

*در میادین گوشت را نصف قیمت می دهیم ولی در بازار نزدیک ۷۰۰ هزار تومان باشد.

* روزی ۱۲۰ تن تولید می کنیم و افزایش می دهیم.

*تهران خودش یک کشور است و مشکلاتش متنوع است.

* مدیریت شهری تهران هم در تمام سطوح ارتباط مستقیم با مردم دارد.

* شایسته سالاری 3 ویژگی دارد. علم و تجربه داشته باشد. سلامت و پاکدستی داشته باشد و آن مکان را طعمه نبیند بلکه محل خدمت ببیند. سوم هم باید عرضه داشته باشد.

* همیشه توجهم این بود که بهترین ها را انتخاب کنیم.

* از ادبیات دینی خود فاصله گرفته ایم

* اعضای ستاد زحمت می کشند، اگر انتخاب شدم ما از بین نخبگان و عزیزان بهترین ها را انتخاب می کنیم.

* رئیس جمهور رئیس جمهوری همه مردم است. حتی کسانی که خارج از کشور هستند. باید از همه ظرفیت ها استفاده شود.

* رئیس جمهور باید نسبت درستی از داشته ها ایجاد کند.

* باید نقش داد و افراد در نقش ها فعال شوند ولو اینکه از جناح ما نباشند و یا حتی بنده را قبول نداشته باشند. باید دست چنین افراد را بوسید و در مکان ها به کار گرفت.

*باید افراد دور میز هم داستان و متعهد باشند.


کد مطلب: 423188

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/423188/ادعای-زاکانی-درباره-وزیر-اطلاعات-دولت-خاتمی-روی-آنتن-تلویزیون-فساد-نه-اصولگرا-می-شناسد-اصلاح-طلب

پروژه ایران
  https://www.theiranproject.com