کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دو تصمیم جدید بانک مرکزی برای تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند اعلام شد

ايسنا , 11 دی 1402 ساعت 18:20

گزارشگر : تحریریه پروژه ایران

بانک مرکزی به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند و کاهش صف متقاضیان این تسهیلات دو بانک قرض الحسنه مهر ایران و رسالت را به بانک های عامل پرداخت کننده اضافه کرد. همچنین براساس این تصمیمات بانک های عامل ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات ازدواج و ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات فرزند مازاد بر سهمیه های ابلاغی در سال جاری به متقاضیان پرداخت خواهند کرد.


به گزارش پایگاه خبری پروژه ایران، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: حسب دستور دستور و تاکید ریاست محترم جمهوری و تاکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر تسریع اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند و لزوم کاهش صف متقاضیان در یافت این تسهیلات بانک مرکزی تمهیداتی اندیشید که علاوه بر اعطای تسهیلات سهمیه های ابلاغی ، بانک های عامل به منظور کاهش متقاضیان در صف نسبت به پرداخت ۱۲۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۱۱۰ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزند مازاد بر سهمیه های قبلی تا پایان سال جاری اقدام کنند.

همچنین در طرح جدید بانک مرکزی بانک های قرض الحسنه مهر و رسالت نیز که در سال جاری عامل پرداخت این نوع تسهیلات نبودند نیز در سامانه ازدواج و فرزند بانک مرکزی فعال شده و امکان ثبت نام متقاضیان در این دو بانک نیز فراهم شده است. 

لازم به ذکر است تا پایان روز ۱۱ دی ماه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه فرزند توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.


کد مطلب: 410612

آدرس مطلب :
https://www.theiranproject.com/fa/news/410612/دو-تصمیم-جدید-بانک-مرکزی-تسریع-پرداخت-تسهیلات-قرض-الحسنه-ازدواج-فرزند-اعلام

پروژه ایران
  https://www.theiranproject.com